Milko-mjölk?

Nu sitter jag och gör läxor. Skulle vart något ovanligt om det hade vart för ett halvår sen, men nu är det min vardag. Känns lite som om jag gett upp mitt sociala liv, eller snarare föst undan det till helger som är till för att vila från allt jobb och slit i skolan. Jag kunde i nian tycka att det var mycket ibland, när det var prov. Men det går inte att jämföra med hur jag tycker att det är nu. En skola som passar mig är en skola där läxor och hemuppgifter inte existerar, när jag jobbar hemma är jag bara så inte motiverad!

Idag har jag i alla fall vart med Mikaela, det var trevligt att återse en gammal vän. Vi satt och pratade i timmar om vad vi har gjort under den tiden vi inte har setts och massa gamla minnen. Något inte alls ovanligt var att Kerstin kom in och gav oss presenter från sitt jobb, en necessär. Så nu kan jag känna mig sådär duktig som Stella när jag sover borta.

Att jag nu, när min uppstats i engelska ska lämnas in om två dagar, inser att mitt stavningsprogram på Word inte fungerar gör mig sådär lagom glad. Allt jag känner är att jag vill lägga mig i en stoor mjuk säng med vita lakan och äta choklad och smula ner med chips. Och till det ska jag dricka ett stort glas med ARLA-MJÖLK, ingen sån där jävla skitmjölk som Leif har köpt hem. Milkoskit, gör mig bara arg och sur.

Nu ska jag kolla på Weeds, aldrig sett det förr men det verkar kul. Ciao.

Kommentarer
Postat av: Lisen

Purjolök frida!

2006-09-29 @ 22:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0