Emmy och rättegång

Frankrike, England, Spanien, Thailand och Sverige. Vad uppdelade vi är!

Idag åkte Fredrik till Thailand, men han kom hem igen efter några timmar, han blev nekad att åka in i Thailand eftersom han inte hade någon flygbiljett ut ur landet igen eller visum. Det var ganska skönt för det betyder att jag inte behöver vara ensam med Eva och Leif lika länge. Han åker iofs. på tisdag men det är två dagar mindre.


I torsdags kväll kom då Emmy och då var vi bara hemma och sov tidigt för vi skulle ju upp halv åtta dagen därpå.

Så på fredagen åkte vi hela vägen till Uppsala med Mikaela och hennes pappa klockan halv nio och kom fram tio. Så när vi kom dit fick vi en "genomgång" hur det skulle gå till under rättegången och vi fick veta hur vi skulle framföra vad vi hade att säga för att vi inte skulle bli missförstådda eller så att hans advokat inte skulle ställa dumma frågor.

Mikaela var skitseriös och jag och Emmy fnissade hela tiden för vi tyckte att hela situationen var helt störd och bara onödig. Men efter en hel timmes väntande på att han skulle dyka upp blev vi informerade av utvecklingsstörda Uppsala Tingsrätt-mongon att de inte hade fått kontakt med honom och att han antagligen inte ens visste om att det skulle vara rättegång den dagen.

Så det var bara för oss att packa in oss i bilen och köra hem igen. "Ni får förbereda er på att det lär bli en hel del vändor upp hit för er nu." Sa dom så nu ska vi alltså åka dit tusen gånger tills han dyker upp.

Helt stört tycker jag för Mikaelas pappa fick reseersättning och ersättning för förlorad arbetsinkomst (1052 kr om jag minns rätt) och det är pengar som vi betalar genom skatt. Helt onödigt så jag tycker att man egentligen bara borde lägga ner allt. Mikaela borde dra tillbaka sin anmälan! Hela grejen är ju bara töntig!


Men sen på kvällen var vi hemma och käkade glass och natugodis och skrattade. På lördagen åkte vi in till stan och gjorde som vi alltid gjorde när vi var små, köpte likadana kläder. Fast vi kom på att det inte gör något för det är ändå ingen som märker om vi har likadana kläder :) Sen på kvällen ville Emelie att vi skulle komma hem till henne och föra lite sen gå ut, för hon skulle ha en del människor hos sig, men Emmy kände sig inte sådär jättetaggad på det eftersom hon inte känner någon där så vi var hemma istället och tittade på en jätterolig film.

Sen i morse gick vi upp vid nio och åkte in till stan och bytte våra kläder till mindre storlekar (för vi hade gått ner lite i vikt under lördagskvällen?) fast affärerna öppnade inte förrän elva så vi fick promenera runt lite först sen fick vi skynda oss till hennes buss.


På fredag morgon åker jag till Paris, veckan efter det är det höstlov.. Men sen är det typ sju jävla långa veckor kvar tills Mathilda kommer hem! Vad ska jag göra då? Men när Mathilda har kommit hem är det en vecka kvar tills vi är samlade hela familjen igen. :)


Kommentarer
Postat av: Hanniss

jag langtar sa jag dor!
Det var for lange sedan vi pratade nu, har ju lite smaskiga nyheter att beratta :p

2007-10-14 @ 23:04:00
Postat av: Lisen

Jag langtar tills familjen ar samlad

2007-10-15 @ 18:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0