min sista barndag sög

Mitt barn har blvit kidnappat. Och den som har gjort det ska jag döda, jag ska tvinga den att käka asfalt och kasta grus i ögonen, hällsa knäckebröd i sängen och riva ner tapeterna i dennes sovrum. Unsless: Om den här personen träder fram och ger mig min kamera!!

Det finns inget som gör mig så arg som när Eva anklagar mig för saker som jag inte är skyldig till, typ när mina skor blev stulna på friskis var jag slarvig. Och ännu mer arg gör det mig när hon säger att det inte gör ngt, typ när jag tappade mitt busskort på sommarlovet, jullovet och på nyårsafton (ja, de har en tendens att lämna mig). Men sen nu när kameran är borta är hon plötsligt jättearg för det. SLYNA!

Var hemma hos Stella idag och letade lite, ja lite. Jag kollade i, under, bakom, på soffan, ugnen, blomkrukorna och vaserna, bakom gardinerna, i skivsamlingen, tvättkorgen, kastrullerna, frysen, micron, i dammet under sängen, hamsterburen, alla skåp och lådor och skrymslen som fanns i hela huset. Då får man inte glömma att både Stellan och hennes mor hade letat och städat där. Och ingen påstår att de har fått med sig den hem. Hur kommer detta sig?
Stella tror att hon har lösningen: en liten olycka kan ha hänt när de lekte med "älskling jag krympte barnen"-maskinen och kameran kan ha kommit i vägen. "Men se på det hela positivt: nu kan du ju ha den till dina barbies!" synd bara att även mina barbies har lämnat mig.

Eva är så arg på mig att det enda hon hade att erbjuda till middag var en äcklig soppa som smakar bajs, hästfis och gorgonzola (gissar jag). Hon gillar sånt. Själv vill jag ha våfflor så nu ska jag pallra mig upp, ignorera fanskapet och göra mig en hel hög med våfflor som jag ska kasta som frisbees i hennes ansikte.
Hon vägrar ju prata med mig så jag behöver ju knappast oroa mig för att hon ska säga åt mig. Jag behöver inte heller oroa mig för utegångsförbud, det kan hon som mest ge mig ikväll och jag hade ändå tänkt att vara hemma sen imorgon blir jag big mama så ska jag ge slynan vad hon tål!!!!!
(Förlåt inför framtiden, om du tar tillbaka allt du sagt.)

Så snart är det domedagen. Har redan fått min första present, av Fredrika. Kommer bli svårt för er att slå! Men alla är välkomna att försöka.

image76

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur kunde du ta den här bilden då?

2008-03-21 @ 12:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0