JAG HATAR SL!!

Idag är en glad men ändå arg dag, typ onödig men jävligt nödig.
Började morgonen med att vakna med nästan hela familjen, frugan på min vänstra sida och vår bakfulla son ovanför huvet. Sen blev det en underbar frukost på köksmattan som bestod av o'boy och rostmackor.
Skulle gå till bussen och hittar inte busskortet.. Vad gör man? Skickar sms, 20 spänn. Sen i skolan fick Mathilda P. äntligen sin vackra present och hon blev väldigt glad trots att den var cirka tre veckor försenad om inte mer..
Sen var det donken och det gjorde mig glad trots att jag hade gårdagens kläder på mig och luktade bajs, det var ju partyparty hos familjen Robin igår (glas och flaskor flög åt alla håll och kanter, någon låg halvnaken på golvet och var jävligt törstig och insiterade på att numera kalla sig Alkoholist-Johanna).

När jag skulle hem, det var då det arga började. Skulle skicka sms-biljett, men fittbusschauffören var en hora! Jag som varje gång jag tappat mitt busskort har skrivit RA (åkte på det i morse till skolan) blev stoppad av honom, han sa att biljetten inte var giltig och jag blev arg kvinna. Han tvingade mig att köpa en ny biljett för 30 spänn, vilket betyder att jag betalade 50 spänn för en jävla dålig bussresa på åtta minuter där jag inte ens fick sitta hela vägen!
ALLA SOM ÄR BUSSCHAUFFÖRER ÄR HOROR! = Dagens sanning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0