Pulau Langkawi, on med billig ol och mycket vatten


TJOHO KOOMPISAR!!!
Befinner mig mitt i det harliga monsunregnet och jag traskar runt med ett blott plaster mellan mina tar eftersom mina flipflops gillar att plaga mig.
Vi har vart pa resande fot i sex dagar nu men vi har hunnit med mycket kan jag lova.
Forst holl jag pa att inte komma med planet till kina for att tanten pa arlanda trodde att hon visste bast. hon sa att jag inte skulle komma in i malaysia om jag inte hade en utresebiljett. Men jag ville att hon skulle pilla sig i stjarten for jag vet att man inte behover det.
Sa da blev det lite stress sa vi fick panikkopa en biljett ut ur Malaysia som jag kunde lamna tillbaka sen och fa pengarna tillbaka. Men da var han som skulle salja biljetten hjarnskadad sa det tog honom ungefar 35 minuter att hitta en biljett som jag fick kopa, till vilket land som helst, vilket datum som helst. (Hur svart kan det vara?) Sen tog det cirka 20 minuter till for honom att verkligenSALJA den. Blev liiiite panik kan jag saga sa jag, emmy, mor och far panikkramade varandra och sprang sa svetten lackade och hann PRECIS ungefar en sekund innan de slutade slappa pa pa planet.
Kina var harligt, sov pa en bank utan mat i sju timmar.
Val i Malaysia var det nemas problemas med att fa visum, ingen utresebiljett behovdes. Da ville jag doda tanten pa arlanda.
Sen var vi och lekte i KL massa timmar, sen tog vi bussen till Mersing for att ta farjan till Tioman island. Detta tog 12 timmar.
Vi var dar nagra dagar, snorklade, sov i hangmattor, lekte med malayer, kollade pa ackliga katter som hade bombsvansar, kollade pa vattenfall, akte bat osv..
Sen fick vi den smarta snilleblixten att aka till Langkawi. Nu sitter vi har i regnet med vara svullna fotter och spelar uno. Vi har ocksa fotgympa for vara fotter ar sa svullna att fetto-petra kan slanga sig i vaggen. Vara fotter ar som tva bollar utan fotknolar eller andra ben.
Nu ska vi snart ga och kaka tror jag, allt ar stangt till tre typ for det ar ju ramadan sa ingen muslim kakar pa dagen. Da far man ata godis, chips och kakor. Det ar vad var diet har bestatt av har an sa lange for det finns typ inget annat man kan kaka nar man aker buss och bat och flanger runt hela landet.
Om nagra dagar aker vi till Perhentian island om inte regnet upphor....

Jag vet att alla saknar mig dar hemma och ar avundsjuka pa att jag kan steka pa vita sandstrander med turkost vatten. Dessa dagar ar nu over sa ni kan bara vara glada att ni kan ha normal temperatur i era hem, inte bara valja pa iskallt eller bajsvarmt, att ni inte behover duscha med skor, att ni inte behlover dela sang med odlor och skabbkatter.
Men vi ar iaf hur glada som helst att vara har om detta verkar pessimistiskt.
Det ar sa javla mycket roligare att ha trakigt har an i sverige, for nar man har trakigt har skrattar man for att man inet kan lamna huset pga oversvamningar :D

Kommentarer
Postat av: Miras

hahahaha RÄTT hjärndöd människa!

säker på att fetto-petra kan slänga sig i väggen?



Här ska jag hänga när jag hartråkigt. Ni verkar ha det hur skönt som helst med alla skabbkatter, hälsa från mig.

2009-08-30 @ 17:38:27
Postat av: frida

haha du kommer bli mer avis nar jag kan lagga upp bilder ocksa :D

2009-08-31 @ 09:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0