Tyra börjar yra

Jag blir arg på Tyra! Låg i soffan, käkade negerbollar och kollade på tv. Tyra Banks show, okej. Det handlade om tonårsgraviditeter, intressant. Men Tyra visar sig vara helt dum i huvudet, hon hade ett gäng gravida/ville bli gravida/hade redan fått barn - tjejer hos sig som satt och delade med sig av sina tankar och så. Själv sitter Tyra och skäller ut dem och säger att de är korkade och dumma i huvudet för att de har sex!
Okej, kanske lite brutalt när en 13-årings högsta önskan är att få barn men har man blivit gravid så har man. Finns inget att göra åt saken utan det är bara att acceptera, sen får man väl göra vad man vill... Men jag blev så sur på henne och så avslutade hon programmet med att säga "Var nu smarta tjejer som inte har sex!", jag undrar bara om hon lever som hon lär eller om hon bara är en bitterfitta för att hon börjar närma sig 40 och är barnlös. Fy skam på den kvinnan.

Annars då. Frida visade mig för några timmar sen en sida på internet, inte särskilt ny, inte särskilt unik men ack vad jag tyckte det var kul. Tradera, har budat på lite saker så får man se hur det går. Jag håller ju på med min kupp (lite halvt) som går ut på att inte stödja förrädare som H&M och såna företag.
Hur? Inte köpa sånt man inte behöver, hellre sy egna kläder som blir mycket roligare eller köpa annat. Begagnat eller i bra affärer, halva grejen med det hela är väl egentligen också att itne konsumera så att nya grejer behövs tillverkas. Vi måste ju ta vara på det som redan finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0