Kul jävla dag, en månad kvar till arbetslöshet

Igår var det mössan på, inte så jävla kul ändå. Var mest superstressad hela dagen, skolan, Svettis, öla i en park, "middag" (mcflurry) på donken, öla lite mer hos Emelie, vänta utomhus i extrem kyla i en och en halv timme - moodkiller. Sen var det bara in igen och dricka mer öl.
Sen när jag kom hem fick jag superdamp, ringde Hanna, började gråta. Ringde Lisa, grät ännu mer sen sov jag.
Jag har verkligen noll planer för mitt liv nu, jag har absolut ingenting att göra efter studenten, jag kommer bo hemma tills jag är 40, leva på bidrag och vara äcklig. Jag hatar posten, vi har alltid ställt upp för dem och nu får man inte ens jobba där. Fast de har sagt att vi ska få göra det, vad är tre spridda veckor under sommaren? Tre veckor av resten av mitt liv, jag hade EN ynka jävla plan för hela mitt liv, det enda som jag visste att jag ville göra: Åka iväg med Emmy.
Jag hatar pengar, hur de kan styra människors liv och jag hatar människor som låter pengar styra deras liv. Men jag inser att jag själv är en sån, det går inte att komma ifrån.

Nu ska jag på picnic.

Grattis Nina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0