Kommer vara hemskt att lamna vang vieng, klump i magen

Tjoho (vadligt trott).
Tubing tar pa ens krafter kan jag lova. Tredje dagen igar och nu ar vi sa doda att jag onskar att jag verkligen hade dott under den lilla incidenten igar.
Vi har traffat roliga manniskor och djur, speciellt emmy.
Igar nar vi skulle aka hem med vara ringar blev det plotsligt sa morkt att vi inte kunde se varandra och vi kunde inte heller hora varandra nar strommen var som starkast. Vi visste inte vart vi skulle eller vart vi var. Jag var full och trott och horde emmy ropa att jag skulle simma ut fran strommen som drog mig ner mot vientiane. Jag paddlade allt vad jag orkade med min ena flipflop (den andra forsvann pa vagen). Men det gick inte sa jag la mig pa mage och paddlade med hel kroppen, strommen akte ratt in i min mun sa jag borjade andas in vatten och hosta.

Jag trodde att jag skulle do och fick panik. Jag tankte inte pa nagon dar hemma. Allt jag kunde tanka pa var att overleva. Som tur var gjorde jag det, pa nagot satt fann vi varandra dar i morkret och akte in till kanten. Vi klattrade genom en djungel och hittade en tuktuk som vi tog tillbaka till byn och lamnade vara ringar.

Annars ar tubing det roligaste som finns. Aka vattenrutschkana och sla sig sa hart att armbagarna bloder, skara upp fotterna for att det ligger vassa saker i leran som man ramlar i, upptacka sar och blamarken over hela kroppen dagen efter och inte veta vart dom kommer ifran. Aka lianer tusen meter upp i luften tillsammans med en svettig bartender, men man orkar inte riktigt sa man tappar taget och gor ett faceplant rakt i den bruna floden.

Jag vill aldrig lamna Vang Vieng men tyvarr maste jag gora det imorgon. Maste bara fa ett avslut har, jag vet hur men jag vet inte om det kommer ga.. Maste verkligen gora en viss sak!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

haha jag föreställde mig att tubing skulle vara i en vacker pool. Ungefär som när man åker i en vacker båtbana på Liseberg! Med vackra bartenders med vita tänder

2009-09-20 @ 18:46:33
Postat av: plahnet

Tubing var visst roligare än nån trodde! själv har jag aldrig tvivlat på det:D

2009-09-20 @ 18:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0