Partylördag

Nu jävlar är det fest här!
Sitter ett gäng som gnäller utav bara satan ute i köket och fikar (ja, jag misstänker att det är ett gäng örebroare). De sitter och pratar om våra fina lappar som jag och Madde har skrivit där vi ber folk att inte käka upp vårt krubb. Alltså lappar i stil med Please don't eat my food!!!

Kul det är att lyssna på deras spekulationer om varför folk tar mat som inte är deras, hur man ska lösa problemet "för det måste ju vara jobbigt när alla bor här tillsammans". Förslag de har kommit på hittills:

  • Alla ska få ett varsitt skåp och det som finns framme delar man på
Ja, det var ju allt. Mest handlar samtalet om torsk.

Annars har jag jobbat några timmar idag. Inte för att det blev tio timmar som chefen hade fått för sig att jag skulle jobba. Blev hemskickad vid halv sju och såg sen att den lilla pubertala diskpojken också blev hemskickad sen.
Vill inte bara ha fler dagar att jobba jue! Vill ju ha fler timmar per dag. Men som det ser ut nu jobbar jag typ 120 timmar i juli. Bättre än ingenting men inte bra nog.
Får se nästa gång jag jobbar som jag gjorde idag om det blir bättre då annars får jag väl ta ett snack med dom igen.

Nu ska jag nog mysa lite, äta äpplen från Euroshopper och kolla på Snabba Cash. Mathilda hoppas du läser detta för jag ser så enormt fram emot horfesten som Jens Lapidus pratade om på radion för två år sen. Måtte det vara så underbart att jag känner för att kosta på mig ett samtal to the writer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0