Kommer sova gött i natt

Very very busy day today! Allah jag kommer få stressutslag efter denna dag. Har nog inte vart med om såhär mycket på en och samma dag sen jag kom till Henningsvaer.
Dagen började väl lite segt med datanördande i ett par timmar tills jag och Madde fick för oss att ta blixten (aka den skruttiga volvon) in till Svolvaer. Jeez det var ett äventyr. Dels för att jag inte har mest erfarenhet av bilkörning och för att vägarna här är extremt smala och kringliga. Sen så har jag aldrig kört en så stor bil förut (förutom den där gången jag fick köra lastbil min enda dag på mitt favoritjobb).
Väl inne i Svolvaer shoppade vi loss på Rimi först sen gick vi loss ordentligt och köpte oss ett varsitt linne. Wooh pengarna flög åt alla håll. Efter ett litet samtal på Maddes mobil letade vi oss runt inne i byn och hämtade musslor till restaurangen och sen begav vi oss hemåt.

Väl hemma (då Madde tagit över ratten) såg vi att husen på andra sidan vattnet stod i lågor så vi var ju bara tvugna att spana lite på släckningsarbetet tillsammans med resten av invånarna i Henningsvaer. Har nog inte sett så många människor på ett och samma ställer på länge.


Efter branden kurrade det i kistan och jag slängde ihop en gourmetmåltid bestående av snabbmakaroner, krossade tomater, majs och champinjoner (de sista tre konserverade och allt från lyxmärket Euroshopper).
Gluttade på den längsta mastodontfilmen genom tiderna, Bangkok Hilton och sen var det dags för mat och vinprovning!

Kommentarer
Postat av: Lisen

misstänkte att du hade något att göra eftersom du inte var inne på skype.

2010-06-29 @ 16:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0