Henningsvaer

Igår jobbade jag i tio timmar. Diskade, tvättade bord, dukade, serverade och tog några beställningar. Det blev dock bara dryckesbeställningar och beställningar på engelska. Det är ju lite svårt med norskan här uppe.

Trodde att jagskulle ha träningsvärk i benen och fötterna så lite som jag har rört mig de senaste månadera men jag har det bara i axlarna. Kan vara för att jag släpade på min inte så lätta resväska runt hela jävla Narvik för att bruden på turistinformationen verkade tycka att jag behövde det. Hon bad mig gå världens längsta väg till busstationen när det ändå fanns en hållplats utanför tågstationen. (Okej så jävla långt var det inte men väskan vägde några kilo.)

Här uppe är det iaf kallt så in i helskotta men ack så vackert. Höga branta berg med snö på och vatten överallt. Det blåser nordanvind för jämnan känns det som och man får inte direkt sommarkänslor här. Alla traskar runt i skidjackor, mössa och vantar. Men det är mysigt för jag har ju inte fått uppleva någon vinter i år.

Ljust är det så in i bollen också! Ett måste är ju att täcka för ögonen när man ska sova för annars blir man bländad av midnattssolen. Borde egentligen inte heta midnattsol, då får man ju intrycket av att det är sol just runt midnatt. Bästa namnet skulle väl vara dygnetruntsol. För det är ljust just dygnet runt.

Såhär såg det ut igår runt tolvtiden på natten när jag och Madde tog en liten promenad runt ön och svängde förbi på världens mysigaste lilla pub eller vad man nu ska kalla det.

Så här sitter jag och myser en juninatt. Kan man inte tro va!

Såhär mörkt är det i mitt rum när jag ska sova kl halv två på natten.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag ner i restaurangen och jobba!

Kommentarer
Postat av: plahnet

Du vad härligt de verkar! Och du ser ut som en bebis på bilden. Tusen pussar!

2010-06-11 @ 11:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0