HAPPY BROWNEYE DAY!

Idag är det ju som alla vettiga själar vet browneye day! så jag vill önska trevlig brunögedag till alla mina fina läsare och hoppas att även ni som inte vet vad denna dag innebär kommer att fira den ändå.
Det är en högtid som firas för andra året i rad nu och som skapades av mig och Denice för att vi ville hylla det lilla lilla (ibland stora) brunögat som vi alla människor sitter på (hehe). det som inte allt för ofta syns men som ändå kan ge sig till känna genom ett litet ljud, en lukt eller en stor fet korv.

För att fira browneye day behöver du detta:
  • Ett brunöga eller fler, ju fler desto bättre som jag brukar säga
  • Brun klädsel, räcker med bruna detaljer om inte annat
  • Choklad, biff, bajs, ja allt som är brunt som går att knapra på eller sörpla
  • En jävligt bra spellista
Så klär du på dig dina bruna saker, knaprar/sörplar din bruna mat, fiser lite och sjunger med till den härligt uppfriskande musiken. Här kommer ett urval ur min browneye-spellista:
  • Lady Gaga - Browneye (ursprungligen browneyes) "I guess its just a silly song about you and how i lost you and your browneye"
  • Van Morrison - Browneye girl (ursprungligen browneyed girl)
  • Happy browneye to you (melodi "Happy birthday to you")
  • Oh browneye day (melodi "Oh happy day")
Ja, alltså det finns ju en hel uppsjö av olika browneye-sånger som kan sjungas denna dag. Ta bara vilken sång som helst och släng in browneye där det passar. Själv sitter jag nu med Lady Gaga på repeat eftersom det är den enda låten jag har på datorn och youtube är ju aningen segt.
Letade även fram min enda bruna tröja ur tvättkorgen (kan hända att jag haft den på mig när jag tränat men whatever?!) och hängde den i solen i några minuter innan jag satte på mig den. Frågan är om jag vågar ha på mig den ikväll också för det har ju vart rätt varmt idag. Kanske snor ett par av Ris bruna superpösiga shorts. Eller bara spiller lite av min bruna curry som jag ska äta till middag på en vit tröja.
Har även köpt en Top choklad som ser ut som en bajskorv (hehehe) och till den drack jag två muggar brunt iste.
Såg även att min lilla goa Stella hade kommenterat att hon ska ut ikväll och fira! Gillar't!
Såg hennes söta unge idag knalla omkring här i Klongan med sin far och kom på att han är ju också bra på att fira sitt lilla lilla brunöga. Sist jag och Ri var hemma hos familjen EP klämde Leo ut en lång jävla bajskorv mitt på marken. Tror inte att Ri blev så sugen på att skaffa barn då, han var rätt chockad över hur frigjord Leo är. Men sånt vill vi se mer av idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0