U-land. Underbara land.

En sak jag verkligen älskar med att bo i Thailand är att alla ens små problem som i Sverige kallas i-landsproblem kan tas på så mycket större allvar och klagas mer på här som att:
  • regnet låtit så högt idag att jag vart tvungen att ha teven på superhög volym så grannarna som vi klagat på för att de vart för högljudda nu kan klaga på oss
  • bloggen har blitt grön och numera ser ut som Shreks dagbok
  • jag har ont i stjärten av det hårda golvet men inte orkar gå och lägga mig och sova
  • jag är sugen på godis men ändå inte
  • mina strumpor kommer bli blöta när jag går in i badrummet
  • det nya täcker i sängen sticks mot kroppen
Detta är seriösa u-landsproblem. Tyvärr är detta exakt lika jobbigt i Sverige men det kan inte klassas som u-landsproblem utan mer lyxproblem eftersom Sverige inte är ett u-land. Lucky me att Thailand är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0