Tant Gallilutti is baaaaack.

Vad skoj, blev super sugen på att skriva några rader.
Innan jag börjar på min lilla novell jag tänkt skriva ska jag bara fråga er vad tyckte ni om mitt och fridas rim? Var inte det typ det dåligaste och värsta rimmet EVAR? Höll ju på o ramla av stolen jag ( om jag ändå hade en stol )

Tänkte berätta lite om mitt liv. Vilket är mycket jobb just nu, men jag klagar inte! Ton är med mig på turerna nästan varje dag och lär sig, han ska nämligen börja jobba med mig den 15. Vi har införskaffat ett fiskespö så numer fångar han våran mat = bläckfisk. Muuums. En vacker dag står jag i bikini på båthuvet och spanar in härliga bäckfiskar som bara hovas in och hovas in, en stor jävel kommer, jag går fram inspekterar den och POFF denice är bäcksvart. Antar att han inte var så närgången för den jäveln spruta ner mig med bläck. Hela mitt tryne med kropp var i princip täckt av bläck. Synd att min kamera var på lagning då så fick ingen bild men sjävklart väntade jag med att hoppa ner i plurret tills alla kom upp på båten. Var ju tvungen och visa dom, det var ju lite kul.


Fast senaste veckan och några dagar till t.o.m har vädret faktiskt varit en prutt. Exakt fram tills jag börjar jobba vilket är klockan 14.00 är det strålande väder men mot eftermiddagskvisten kommer dom där regnmolnen.. dom där regnmolnen som har varit helt grandioso och mörka som Fridas lilla browneye. Har ju varit med om en hel del på båten senaste tiden.. En gång när longtailbåten hade åkt för att släppa av allt folk på Railey och Ao nang satt kvar på den stora båten bröt ett helvette ut. Seriöst jag och Ton var skräckslagna men inte kunde man visa det inför kunderna för då skulle dom bli superoroliga så vi satt och fnittra och skratta helt fanatiskt istället för att tagga ner stämningen lite. Men seriöst vad det regnade och båten fylldes med vatten och alla våra flipflop förvandlades till små rodbåtar. Inte tala om himlen, aldrig sett nå läskigare blixtrar och vad det tjööööööt i öronen efter bullret. 1,5 timme fick vi vänta där.. Men det var 4 stencoola australienare från Melbourn så tur det.


Hade också en härlig liten grupp på 7 pers häromdagen där jag träffade Stellas tvilling. Schysst av henne att inte berätta att hon har en tvilling liksom, men nu vet jag. Saaaaaatan vad dom var lika.
Här bjuder jag på en liten bild.


Lite lika är dom väl?



Sen igår var ju en liten experience på jobbet. Vi åker ju mestadels med en stor båt, men vi har en longtailbåt som tar oss in till stränderna vi är på. Den tar oss då från och till Tup Island där vi äter middag. Ibland är det stört långgrunt och ibland inte ( beror ju på low och hightide här i Thailand ) Men igår när vi kom in med båten var vattnet rätt högt, nice, skönt, bra. Ett annat gäng bestående av 8 tyskar var också på ön, dom hade en privat longtailbåt. Båten deras går sönder och dom kommer fram till mig och frågar om dom kan lifta med oss tillbaka till Tonsai. Det gick bra. Men vi var tvungen att åka två gånger för när vi skulle åka därifrån hade vattnet blivit grunt. Tydligen jävligt grunt för när alla sitter i båten är det helt omöjligt att komma ut. Det blåser något förjävligt och båten bara slår emot alla koraller i vattnet. Efter ett bra tag när massa thailändare försöker putta ut båten måste vi alla tydligen gå tillbaka till stranden och vi är kanske 20 m ut i vattnet. När alla försöker komma av stegen ( vilket inte är det lättaste för det blåste något förjävligt och båten svängde ju fram o tillbaka, plus att gå i vattnet var inte det lättaste heller för det är koraller och stenar överallt och dom är gaaaaanska så vassa ) får båtföraren damp på mig för att det går så långsamt och SKRIKER på mig FÅ UT ALLA UR BÅTEN DÅ. Vad ska jag göra liksom? Ska jag knuffa ner dom från stegen för att det går för långsamt eller lyfta upp alla på en gång med mina stora bicept och bara kasta ner dom i vattnet eller?

Åh vad arg jag blev. Alla fick typ panik men tillslut kom alla fram till stranden. Jag tänkte ju gå av sist men när det bara var jag och en annan kille i båten kunde vi tydligen sitta kvar och båten var inte lika tung så dom körde in den till stranden.


Vi var helt enkelt tvugna att vänta på ön tills vattnet blev högre. Jag ringde min chef och frågade om det var okej att jag delade ut gratis öl till alla vilket det var. Sen gjorde vi en stor brasa på stranden och satt runt den. Det var helt okej faktiskt, folk var inte så arga. Jävligt mysigt ändå...  Men kan säga att det var lite läskigt det där.. Fick leka doktorn senare på stora båten och plåstra om allas små såriga fötter... Det har aldrig varit sådär förut.


Lite bilder från gårdagen ( Bella och Bee var också med )









Nu om 1 timme börjar jag jobba igen, detta blir kalas. Nu ska jag spela lite super mario !!!

PÖÖÖÖÖSSSSSSSSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0