Tänk efter lite mellan semesterölen

Ujujuj vad det regnar idag! Var en sväng till poolen idag och skulle steka lite eftersom mitt mer upptagna liv börjar denna veckan. Det kom en liten regnskur som jag uthärdade under mitt parasoll och sen var det inget mer med det.

Trodde jag.

Sen vid fyra började det regna och det har väl inte riktigt slutat helt ännu, sex timmar senare!

Men jag tackar mig själv för att jag för några månader sen köpte en så fin silvrig regnjacka. Blir det riktigt illa kan jag matcha med fina silvriga regnbyxor också. Så jag blir inte alls särskilt blöt på moppen.

Dock så hatar jag att köra moppe på kvällen när det regnar. Är alltid cirka en millimeter från att köra ihjäl någon stackars turist som inte vet hur man går över vägen, eller vid vägen, i Thailand.
Det kan jag passa på att säga till alla som läser detta och planerar att åka till ett land med vänstertrafik.

TITTA INTE BARA ÅT VÄNSTER NÄR NI GÅR ÖVER VÄGEN!! BILAR OCH MOPPAR KOMMER FÖRST FRÅN HÖGER OCH GÖR ER TILL MOS!! Sånt verkar väldigt svårt att förstå för alla vitansikten här.
Sen vet jag inte heller om turister är dumma i huvudet eller om de bara slutar tänka på allt när de är på semester. Man går väl inte mitt i vägen, på kvällen, när det är mörkt och när det dessutom regnar. Det är ju som att be om att få bli påkörd.

Kommentarer
Postat av: Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.

Hej och förlååt för mina sega uppdateringar! Det ska bli bättre igen jag lovar!

Nu har jag utsett veckans blogg så kika in om det blev du!

http://sense.webblogg.se/2012/january/utkast-jan-30-2012.html#comment

2012-01-31 @ 09:30:48
URL: http://sense.webblogg.se/
Postat av: ROBIN HOOD

Vart har du rest? :)

2012-01-31 @ 12:04:53
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0