Cha yen gör mig alltid glad


YES de har slutat sälja cha yen i påse utanför moskén nu! Som jag väntat på detta. Min glädje över denna goa dricka hälld i en påse har många gånger slutat med krokodiltårar (nästan) för att jag ställt påsen på ett ställe jag trott varit säkert och då har den vält och det har flytit iste i hela huset.

Men nu fick jag en liten mugg. Härligt.

Och så har jag varit i skolan och lärt mig 24 nya konsonanter. Eller njaa, några hade vi lärt oss innan och några kunde jag ändå. För att jag var så flitig för ett år sen och försökte få Ri att lära mig skriva på thai.
Det gick itne så bra förra året.
Därför fick jag börja skolan. Men en lärare som inte blir arg om man säger fel. Eller frågar något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0