Att prata thai.. är något jag vill men helst inte gör

Så har ännu en dag svischat förbi i mitt liv. Idag har jag inte haft lika tråkigt som igår men ändå har ingenting egentligen hänt. Har pysslat lite, tvättat, pluggat och kommit på en massa roliga idéer. Dessutom har jag varit och käkat bbq buffé, eller nua grata som jag fick lära mig att det heter.

Blev även tvingad att prata thai eftersom ingen av de jag käkade med (utom Ri då) kan engelska men jag hatar att prata thai när jag känner mig tvingad. Då svarar jag bara på engelska och hoppas att Ri ska översätta. Men jag måste nog jobba på det. Annars kommer jag aldrig börja prata.
Men grejen är den att jag kan prata rätt "mycket" om jag måste. Om jag inte är med någon som kan mer thai än mig för då är min enda chans att göra mig förstådd att prata thai.

Jag tror att det kommer med tiden.

Det är som när jag gick i skolan och pluggade engelska. Det värsta jag visste. Inte för att jag var dålig på engelska utan för att det känns så himla dumt att sitta och prata engelska med sina klasskamrater som förstår svenska.

Jag hatade att prata engelska med svenskar och att prata engelska när folk jag kände kunde höra mig.

Men det blev bättre. Jag menar.. Jag har inte pratat svenska på nästan en vecka nu förutom en gång som jag pratat med Denice i telefon.


Men jag befinner mig lite i ett moment 22. Jag kan inte säga allt jag vill säga på thai så därför pratar jag engelska men för att bli bättre på thai måste jag ju börja prata thai.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0