Nu börjar min vägran

Tack för svinislänken men jag har googlat sönder svinkoppor/impetigo de senaste veckorna så nu tror jag faktiskt att jag skulle kunna kalla mig svinprofessor. Får se vad som sker. Ska gå och vaska huvud och kropp efter att jag skrivit här. Då ska jag kasta ett getöga i varklumpen som bor bredvid ögat mitt.

Om det är lika illa som vanligt imorgon så kommer jag att stå inför en enorm prövning.

SÄGA EMOT DR SOMBOON (okej, jag vet att han heter dr Pruttuipong).

Det är inte lätt för han skrattar en alltid rakt upp i nyllet och får en att känna sig som en dum fyraåring. Men imorgon kommer han att försöka tvinga på mig antibiotika och jag MÅSTE säga emot.


Ännu en grej. Jag har lärt mig en sak. Jag kan inte vara immun mot antibiotika men det som kan ha hänt är att jag kan ha blivit smittad av bakterier som är antibiotikaresistenta, immuna mot antibiotika. SÅÅÅ man ska alltså vägra antibiotika inte bara för sin egen skull utan också för att inte sedan smitta andra med antibiotikarestistenta bakterier. (Sjukt långt ord det där.)

Så kom igen nu allesammans nu VÄGRAR vi antibiotika tillsammans! Förutom om en läkare, som inte får betalt per piller hen lyckas sälja, säger att antibiotika är den ENDA utvägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0