Holiday del 6

Onsdag har vi kommit till. Alltså onsdag för en vecka sedan och den här dagen steg vi upp i ottan (om ottan infaller kl åtta) och så checkade vi ut från vårt lilla blue house och gick och hyrde en moppe. 100 barre för 24 timmar.. *Ryser av tanken på hur dyrt det var*
Vi rullade till en ekologisk te-restaurang (kanske heter café då men vad vet jag.. kan ju inte svenska längre) och där fick mr Kartläsare försöka lista ut vart vi skulle. Vi är alltså båda två de där som bara sprang efter på orienteringen i skolan och lät den kompisen läsa kartan och se hur mycket det har straffat oss senare i livet.. INGENTING FÖR VI ÄR EN SUPERKOMBO! En skitdålig + en till skitdålig = så jäkla bra.
Jag beställde mumsfrulle.
Sen hittade vi hit och ba dog på fläcken när de sa att lilla lägenheten där uppe där Ri står och posar kunde blir vår för en natt om vi gav dem 1200 baht och vi ba SÅLT och då sa hon, okej ni får det för 1000 baht och vi ba javisst det går bra det med.
Så vi bara slängde in våra prylar där och brusade iväg på vår lilla moppeloppe.
Han läste kartan nooooga.
Jag satt bakom, njöt av utsikten och tog bilder på mig själv. Njöt också av att han gått med på att vara min chaufför för annars blir det alltid bråk om vem som ska köra. Båda vill liksom alltid bli skjutsade.
Gissa vart vi åkte sen.
Tomtenisse bränner baktassarna i varmt vatten. Det började spöregna och blev kallt när vi kom dit så det var skönt att dippa i varmt vatten. Plus att vi var helt ensamma där så vi kunde bada nakna. Fast det gjorde vi inte.
Memorial bridge FRÅN ANDRA VÄRLDSKRIGET, ser ni mamsen o papsen att det var här ni fick vykort ifrån?
Sedan började solen steka på utav bara helvete lagom tills vi skulle gå HUNDRA meter upp för ett berg. Efter cirka 15m ville jag dö lite halvt och berättade för Ri att jag älskade honom så han visste ifall jag skulle falla ihop och sjunka genom den nu så torra jorden.
 Men som ni ser överlevde jag och utsikten var สวยจังเลย fin alltsåDen här lappen satt utanför toan när vi kom ner från berget.. Och ja ba jaha??? Vart fan ska jag dumpa då om inte på toan? Så det var bara att knipa med skinkorna tills vi hittade en toa där man fick dumpa.

Det är så jäkla många bilder den här dagen så vi sätter punkt här för just nu är det sent på kvällen för mig och så när jag vaknar imorgon bitti så gör jag andra halvan av dagen. Så nu när ni läser detta så är det framtiden. Eller nutiden för er då. Men framtiden för mig just nu eftersom jag skriver det här igår kväll.
Haha ni fattar ingenting. Jag tidsinställer alltså.
Borde sova för jag har förätit mig på mangosteen nu och fått fruktsockerkick och skulle behöva sova ruset av mig. Herrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0