Privatlektion idag

Här är jag och min lärare, den nya läraren alltså men henne har jag haft nu i... en månad? Kanske två? Börjar tappa koll på tiden nu. Har umgåtts för mycket med Ella som har NOLL tidsuppfattning. Det är faktiskt lite spännande att fråga henne om när saker ägde rum för hon kan tro att något som hände för en vecka sen faktiskt hände för ett år sen och tvärt om.. Man kan aldrig lita på henne när hon snackar tid.
 
Hur som helst. Fin är jag på bilden. Vet bara inte vart överläppen tagit vägen??
 
Kom till skolan idag och min enda klasskamrat var inte där så läraren bad mig välja på att åka hem igen eller ha privatlektion. EEEEEEEH svår fråga eller? Jag har ju inte suttit på moppen i en halvtimme i regnet för att vända plus att en privatlektion är PRECIS vad jag behöver.
Åh, vad jag önskar att det bara var jag och min lärare. Vad mycket mer jag skulle lära mig! Och tänk att jag ändå bara har en klasskamrat och har denna önskan. Men det är för att jag och Colin är på helt olika nivåer (dvs han kan redan flytande thai och jag sitter där som ett fån med stängd käft).
Men idag var det all about me och jag pratade thai nästan hela tiden. Fortsatte när jag kom hem.
 
Försöker få Ri att prata thai med mig men han är svår. Det blir mest att jag frågar honom/säger saker på thai och han svarar på engelska eftersom han inte är säker på att jag ska förstå och så är det konstigt att prata thai med mig. Men jag har gett mig fan på att vi ska prata mer thai här hemma.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Lyx med privatlektion!;)

Man kan också vara lite svår när jag pratar thai säger han alltid WHAT eller Huhhh? Men det är konstigt att ALLA andra thai förstår mig men inte
han..?;)

2012-07-04 @ 20:26:39
URL: http://liveharddieyoung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0