Blev lite bloggning ändå


Nappi måste ju lätt vara en av de sötare katterna på denna jord.
Just nu har hon precis rafsat lite i min skjorta och lagt sig till ro bredvid mig. Gosebebis.

Jag är ju kattvakt nu när Denice är i Penang. Åkte hem till Napirai på eftermiddagen idag, grävde lite bajs i lådan, gav henne lite nytt vatten och tog med mig henne hem till Madde. Vi satt där på Maddes bro och hade det trevligt och helt plötsligt var Nappi borta. Vi sprang runt och ropade på henne och svetten lackade i pannan av stress, minnen från sist jag var kattvakt åt Bellas katt Stina (som dog) kom fram.
Men till slut hittade vi henne. Hon låg och gosade med grabbarna hemma hos Bass. Hon ville inte gå därifrån. Jag satt där också väldigt länge och skypade med Stella och Nappi hoppade omkring, blev klappad, gömde sig i påsar och väskor och njöt av livet.

Och nu efter jag käkat middag var jag tvungen att åka hit igen och ge henne lite kärlek och en burk tonfisk som jag köpte på 7eleven för hon gillar ju inte sitt torrfoder.

Nu ska jag väl kolla runt lite på arbetsförmedlingen vad de har att erbjuda, utnyttja lite kontakter och försöka luska ut hur det egentligen är med den norska skatteåterbäringen. Om det stämmer det jag läste nyss på internet så är jag en mycket lycklig kvinna med en FET jävla summa pengar som kommer att dunsa in på mitt konto de närmaste månaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0