Kanske har hittat en sysselsättning

Oj, igår var jag lite busy här hemma och lite någon annanstans. Mannen blev sjuk i fredags så jag lämnade honom ensam med sitt lidande och åkte hem till Denice på kvällen. Såg dock inte till Denice så överdrivet lång stund men hon har ju startat ett kollektiv där i lilla lyan så det fanns mycket annat folk att umgås med.

Sen igår morse pysslade jag om min febersjuka man, jag lät honom göra sin egna version av fattiga riddare och kleta in dem i nutella och servera mig. Det var en bra frukost. Sen tvättade vi och njöt av att solen värmde och stekte våra kläder torra, äntligen kunde tvättberget minska!

Så städade jag akvariet och insåg att det såg lite tomt ut där inne så vi åkte till marknaden och köpte sex nya fiskar. Sen for vi in till Krabi town och firade Krabi 140 år.. Eller ja, traskade lite på marknaden som vi suktat så länge efter men det var inget speciellt. Faktiskt en av de tråkigare marknaderna jag varit på på länge.
Vi fyndade på nattmarknaden istället.

På kvällen var vi bortbjudna på parmiddag hos Frida och Nid men jag åkte dit som ensamstående. Min folkskygga man gick miste om god mat och trevligt sällskap. Synd för honom.

En man på nattmarknaden som man fick måla på.. Kanske nåt sånt jag ska göra med all tid jag har nu när jag är arbetslös?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0