Åre 2006

Nu är det äntligen påsklov.
Det blir ett väldigt långt lov eftersom veckan innan lovet var jag i Åre med klassen. Det var verkligen hur kul som helst. Jag ville verkligen inte åka hem för det blev lite för lite åka. Åres backar var ju verkligen underbara, vädret var fint och det var inte mycket folk.
Boendet var helt okej, dock ingen diskmaskin men med Lisa i huset gick det bra. Hon organiserade diskdagar åt alla och jag tror inte att jag diskade en enda gång. Första kvällen var nog den roligaste, vi var så sjukt trötta efter den långa tågresan och nästan ingen sömn natten innan så vi var verkligen på skratthumör. När vi kom fram åt vi jättegod pizzabuffé i tegefjäll.
Andra dagen fick vi gå upp vid åtta för att hinna åka hela dagen, ingen orkade åka in till Åre så vi stannade i Tegefjäll och Duved och åkte där, det var roliga backar när man ännu inte visste hur bra åre var.
Efter middagen åkte några in till Åre by och kollade på Åre-tröjor och handlade mat.
Nästa dag åkte vi in till Åre och åkte där, det var verkligen underbara backar och det gick jättebra att åka. När vi skulle hem åkte jag och Sofhia lite fel och fick ta taxi hem. På kvällen åkte hela klassen in till Åre för att titta på Jon Olson när han skulle hoppa och för att köpa åre-tröjor.
Jag, Lisa, Agge, Sebastian och Matteo åkte tillbaka till stugan och åt jättegod mat och sen somnade vi jättetidigt. Lite senare vaknade vi av att Micke kom och berättade att August hade raggat upp några tjejer som vi var tvugna att komma och kolla på. Men dom var inte särskilt sociala så jag Lisa och Rasmus gick upp till vår stuga och bastade istället.
Nästa dag tog vi kabinbanan upp till Åreskutan och åkte helt underbara backar ner och åt lunch. Sen åkte vi lite mer och sen åkte jag och Ebba hem och satte oss och solade på balkongen. Sen åkte hela klassen in till Åre och käkade på någon krog med jättegod mat. Sen delade alla tjejer på en taxi hem och så satte vi oss och kollade på OC. Eftersom det var sista natten så tog några tillfället i akt att festa loss vilket kanske inte var så bra. Men allt slutade bra.
Sista dagen var man helt deprimerad för att vi skulle hem, jag ville iallafall vara kvar. eftersom jag bara sovit tre timmar natten innan orkade jag inte åka mer snowboard så jag, Emilia, Petra och Ebba satte oss i restaurangen i Tege och käkade buffé tills vi skulle hem. Tågresan hem gick ganska fort, råkade somna och vaknade av att Sebastian hällde baconost i munnen på mig. Det var inte så trevligt. Men hela resan till Åre var väldigt roligt och jag skulle gärna stannat längre.

Kommentarer
Postat av: Lisen

Hellu! Vilken fin och lång blogg du har :p Jag kan säga till när min åre historia är klar så kan du ju kolla in den...

2006-04-10 @ 21:33:02
Postat av: Lajsabajsa

Hellu! Vilken fin och lång blogg du har :p Jag kan säga till när min åre historia är klar så kan du ju kolla in den...

2006-04-10 @ 21:33:37
Postat av: Lajsabajsa

Hellu! Vilken fin och lång blogg du har :p Jag kan säga till när min åre historia är klar så kan du ju kolla in den...

2006-04-10 @ 21:33:49
Postat av: Lajsabajsa

Du har en väldigt najs blogg..inte så lång, men ändå :P

ses nån dag, pözziz

2006-04-10 @ 21:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0