Skola igen

Nu har då skolan äntligen(?) börjat efter det efterlängtade lovet. Nu börjar nedräkningen till jullovet! Det är inte så väldans långt kvar om man tänker positivt.
Tidigt i torsdags morse åkte jag till Örebro för att hälsa på Emmy, det var jättekul att träffa henne igen. Det var så himla länge sen sist. Snäll som hon är bjöd hon mig på kinesrestaurang och sen på bio. Djävulen bär prada, jag hade stora förväntingar på den så den blev en besvikelse.
I fredags var det halloween-fest. Jag och Sara hade ju längtat efter att få klä ut oss. Så med brist på pengar fick det bli något som inte sved alltför mycket i plånkan (japp jag har skaffat mig en ny nu,) så det resulterade i Bröderna Fluff!
När vi skulle klä ut oss var det hektiskt, vi hämtade upp Sara påväg hem från Örebro för att åka fort som satan hem och fixa oss. När vi börjat få upp lite fluff i håret var det dags för färg, men dum som jag är litade jag på kvinnan i affären som sa att färgen skulle räcka och bli över, det skulle jag inte gjort. Det fick bli Bröderna Fluff utan svart hår. Men det gick bra ändå.
Vi åkte hem till Sofia i klassen och träffade alla glada och utklädda brudar i klassen. Sen begav vi oss till Frida i hemmesta och där var det fiesta! Alla var jättefint utklädda och vi hade jättekul, men tiden gick fort och var tvugna att hinna med bussen. Så vi åkte till en tråkig fest där alla var påväg hem ifrån, sen blev det en lång promenad hem till Sofia där jag somnade med en gång.
Fick tillbaka massa prov idag, det gick bättre än förväntat vilket var mycket positivt.

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0