Tussilago

Idag är jag hemma och dricker te.
I morse när jag skulle bestämma mig för om jag skulle till skolan eller inte så gjorde jag upp en lista i huvudet på positiva och negativa saker med att stanna hemma så jag skulle se vilket alternativ som va bäst. Ibland måste man ju bara gå till skolan, tex. imorgon då det är prov plus att vi ska spela in musikvideon.

 Positivt

  • Käka läkerol hela dagen
  • Mer tid till att plugga italienska
  • Kommer vara utvilad imorgon
  • Behöver inte klä på mig
  • Kan ligga kvar i sängen hela dagen
  • Käkar tusen gånger godare mat hemma
  • Familjen behandlar mig som en kung och tilltalar mig ers höghet

Negativt

  • Kan inte träna eller vara med elin

Resultatet visade att jag skulle få ut mest av att vara hemma, men det indikerade även starkt att jag är en lat ko.

Helgen var lite sådär, i fredags var jag först med Lisa och fikade sen åkte vi hem och käkade Leifs inte fullt så mumsiga mat men Lisa lärde mig äta keso och banan och vi hade en diskussion om hur keson framhäver bananens sötma.
Sen begav vi oss på fest hemma hos Rikard och Thomas. Där var det sådär, inte så jättekul men andå roligare än att sitta hemma. Sen sov jag hos Stephanie.
På lördagen var jag, Stephanie och Emelie och shoppade. Det var länge sen sist så jag kände mig väldigt nöjd efteråt. Sen träffade jag Mathilda, Lisa och Johanna och gled runt lite med dom.
På kvällen skulle jag vara med Elin och vi åkte hem till Ebba, alla verkade ha det trevligt men jag var alldeles för trött för att uppskatta det så vi åkte hem och gjorde hallonsmoothie och kollade på film.
Igår pluggade jag med Emelie, eller jag pluggade och hon tränade musarmen framför datorn.

Nej, nu ska jag gå och käka något riktigt gott till lunch. Ciao.


Kommentarer
Postat av: hemlis

hej jag är entjej på 16 sommrar. måste bara säga att dt var väldigt dumt attt du inte gick till skolan. för jag tror en viss pelin ville vara väldigt gärna med dig idag! bara så du vet! men krya på dig och ät inte för mkt läkerol som jag tror jag vet att du komemrgöra. då får du sputbajs .

p.s. ta in sopptunnan till datarummet så du har den ifall att ngt hemskt skuklle hända (:

2006-11-27 @ 12:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0