Tredje istiden ger julklappar trots sommar

Okej mina förra enorma problem är ju som en fis i rymden.
Nu varnar nämligen Al Gore för att all is på Nordpolen kan vara smält inom sju år. Vet ni vad det innebär? Det ska jag berätta.

Al Gore beskriver det som att jorden har fått feber, eller att vi människor för ett krig mot jorden. Och vi håller på att vinna, bara vi fortsätter så som vi gör kan allt vara slut inom en snar framtid. Kanske har Jehovas vittnen rätt? Snart är domedagen här!
Men iaf, när den isen har smält kommer vattennivån på jordklotet att stiga. Nu vet jag inte om det är lika allvarligt som när Grönland smälter men en sak är säker, det är allt annat än bra!
För i och med att Nordpolen försvinner betyder det att det som Al Gore försökte förmedla med sin film En Obekväm Sanning håller på att hända. Han visar ett animerat videoklipp hur det kommer bli när Grönland smälter, det håller redan på att smälta i en onaturlig takt men så fort mer smältvatten rinner ut i havet kyls havet ner. Det är ganska viktigt att temperaturen hålls där eftersom golfströmmen rinner där. Och den är ju som vi alla vet livsviktig speciellt för oss i Norden. Den håller oss varma.
Men när allt detta smältvatten rinner ner i golfströmmen fryser den och stannar. Det leder till en tredje istid för oss.
Att hundratals meter med is täcker oss kommer enligt Al Gore att ske på bara tio år, men vi vet inte om det börjar om tjugo år eller om det börjar redan imorgon.

Men det är ju inga problem, vi har överlevt två tidigare istider!



Men hey. Johanna påminde mig om min geniala julklapp till Eva och Leif. Jag är egentligen helt emot julklappar men tänkte ändå göra ett undantag i år (japp, att köpa men inte att ta emot!).
Sen förnågra veckor sen har jag plågats med en gräslig såkallad "dörrmatta" som Eva släpat hem efter att ha varit på någon mattvisning. Varje gång jag går på den hostar jag lite extra hårt och hoppas att det ska flyga upp en kletig snorlobba som vägrar lossna från mattan eller iaf lite spya. Men icke! Den ligger kvar helt ren.

image65

Bilden är dock väldigt mörk eftersom Eva sover. Yes, hon använder den även som snuttefilt! Men något gräsligare har jag inte skådat!! Men jag har lösningen, yes det har jag.
Årets julklapp till Eva är ett ganska stelt men ändå mjukt paket, större än de jag vanligtvis skänker (när jag väl gör det) och trots att den är fin ska den utföra ett skitjobb.
Ja, det är en ny dörrmatta! Ett enda litet problem.. Var köpa?

Kommentarer
Postat av: Jenny

gå in på www.mattshopen.se där finns ett test som du kan göra för att se vilken matta som passar just dig! ;)
lycka till!

2007-12-11 @ 23:41:25
Postat av: Lisen

Haha, matt problem och klimat problem...Läste du i tidningen idag att Algore sagt:"Om alla gör som sverige så klarar vi oss". Vi är alltså grymma!

2007-12-12 @ 19:23:20
Postat av: Frida

Nej det läste jag inte. Men det är bra! Det betyder att vi kan göra mer, vi måste göra mer!

2007-12-13 @ 16:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0