Jag vill va' 17 år och kär

Blir man verkligen klokare när man blir äldre? Det känns som om man själv vet mer hur det är nu än de vuxna gör. Enligt mig så ska inte tjejer och killar behandlas olika, alla är ju människor eller hur? Hur ska man kunna visa att det går att lita på en, när man inte får chansen att göra något dumt? Då kan man ju inte avstå, det är sånt jag inte förstår. Kanske kommer jag en dag att bli som dem, göra saker som andra inte förstår.

Men när jag blir 17 år och kär, då kommer jag inte kunna göra vad jag vill. För jag har inte samma möjligheter, jag är ju tjej. Om man är tjej, då blir man uttnyttjad. Och det beror på alkohol och droger, så för att förhindra det måste man komma hem tidigt, aldrig gå hem själv eller helst av allt.. Vara hemma hela kvällen, inte gå ut över huvud taget. Ska jag stänga in mig på mitt rum och försöka förstå? Eller ska jag gå ut och bevisa att de har fel.

Det skulle faktiskt inte skada att erkänna att man har fel någon gång. Jag tycker att det är svårt, kanske är vi släkt ändå?
Även om vi skulle vara det, så är jag det svarta fåret. Jag kan inte ge mig, för jag vet att jag har rätt. Ibland vill jag bara visa hur rätt jag har om könsrollerna, jag tänkte på att göra det, att avslöja allt för att se. Men det ordnade sig på sitt vis och i och med det så visade det sig att jag hade rätt. Inte var jag förvånad.

Allt jag vill är att få vara 17 år och kär, kanske möjligheten att ha lite kul också.

Kommentarer
Postat av: hemlis

jag vill vara sjutten år och kär, och ha frida vid min sida. i miss her verry verry verry much.

2007-01-17 @ 22:59:54
Postat av: Lisen

Vad poetisk du låter.....smartis!

2007-01-18 @ 19:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0