Min kattvalp


Det är bara 50% av mina inlägg som faktiskt publiceras! Jag skrev ett igår faktiskt om mina skavsår på fingrarna, men nu kan jag inte klaga längre för dom är nästan borta. Typiskt va!

Men iaf natten till igår sov jag fyra timmar men var ändå inte ett dugg trött i skolan, kan bero på att jag reagerar väldigt starkt på espresso! Så efter en riktigt lång dag som slutade halv fem åkte jag och Sara in till stan där vi sprang runt. Till en börjat var humöret på topp och massa fina skor spanades in, bara lite problem än så länge: de finaste stövlarna var för trånga och de som passade var för fula eller dyra. Jag är inte beredd att betala 2800 balobas för ett par helt vanliga svarta stövlar! Aldrig. Men sen hittade jag några som var superduperfina, fast de var aningen dyra men när jag frågade Eva om jag kunde få dom sa hon ja! Då såg jag plödsligt hur fult de satt på mig! Det är något fel på mig! Så var det med alla skor.
Så vid tjugo i sju lunkade vi till Götgatan med huvudet släpandes i marken en bit bakom kroppen (måste sett ganska underligt ut) så gick vi in en sista gång på Belle. Där hade jag sett en som jobbade som hade ett par supersnygga stövlar. Sen blev det änglasång och upplyst och allt det där i hörnet av affären och där stod dom och tittade på mig! Så jag provade, köpte och fick ett par skor på köpet! Som jag dock delar med Sara men det är ju underbart ändå. Så dagen slutade bra, kvällen blev mer underbar: Desperate Housewives!

Sen idag var en rolig dag! Vi åkte skridskor på idrotten och jag vet inte hur många gånger jag damp ner på isen med röven först. Men det var roligt, tur att Sara var där och var min bromskloss! :)
Efter skolan lämnade jag tillbaka raggisarna, oh yes jag var duktig flicka! Sen skyndade jag mig hem och bakade den där underbara äppelpajen/kakan. När jag var i mitt rum och väntade på att den skulle ugna klart hörde jag hur någon jamade, lät som det kom från mitt rum. Men jag gick runt och letade och ropade på Titus för att se om det var han men jag fick inget svar. Men när jag öppnade dörren hörde jag hur det lät i gruset och så kom han rusandes mot mig. Sen var han helt galen och sprang runt som en galning här inne och till slut sprang han och la sig i min säng, han var så söt för han låg och kliade mig på benet i sömnen och snarkade jättehögt. :)
Ungefär vid halv sex-sex någon gång kom min farbror Christer och hans sambo Gunnel och hälsade på. Äppelkakan uppskattades enormt och man skulle kunna tro att vi flyttat till Värmland ett tag där, för det var allt annat än stockholmska som pratades. Väntade bara på att "Chipp och välkomna till Hajk!" skulle uttalas men det hände aldrig.





Vart en liten go' blandning mellan Titus, Stellas murvelburr och jag och Elin för lite mer än två år sen :)


Kommentarer
Postat av: Malin

vaaaaa?
du ska ju vara depp för att jag inte har varit i skolan? inte glad föfan!!

2007-11-16 @ 11:20:47
URL: http://malti.blogg.se
Postat av: Frida

men det var ju därför jag var glad ditt sär

2007-11-16 @ 11:23:11
Postat av: e

fyfan vad vidrig bild på stellas murvelfräs, hahaah! och vi var ju väldigt charmiga! jag
kom på nu att jag glömde ringa dig men jag ringer imorgon! pussetussen

2007-11-20 @ 00:05:11
Postat av: e

fyfan vad vidrig bild på stellas murvelfräs, hahaah! och vi var ju väldigt charmiga! jag
kom på nu att jag glömde ringa dig men jag ringer imorgon! pussetussen

2007-11-20 @ 00:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0