Please evacuate immidiatly


Tjoho så var det ännu en fredag. Tiden går fort, om en vecka är det jullov. Om ett halvår har jag tagit studenten.
Ikväll är det idolfinal vilket betyder big idolparty hos Dodlar'n. Planen var ju att pimpla vin framför idol för att sen göra stan osäker, nu verkar det luta mer åt att käka godis och dricka läsk och mysa framför idol. Men synd för dom att jag inte gillar läsk! Så planen nu är att överge barnen (Elin också) senare för att fira Kevins vinst på efterfesten, ja Sara har en supersäker plan hur vi ska komma in.. Men det lär ju bli så att vi köper skumpa för 4 000 kr. Men Sara lär ju bara betala 29 kr eftersom det är hennes budget fram till lön.
Jag kan inte bara bajsa denna kväll eftersom Sara taggade upp mig så förbannat samt att SI-nördarna ska bege sig ut på äventyr och det händer ju ungefär två gånger om året. Har suddiga planer med Fetto-Lisa, kanske blir det ett nattligt möte i Stockholms vilda ute liv, vem vet?

Jag var med om en brand igår. Precis när den underbara yogan (där jag för övrigt var väldigt smidig och stark) tagit slut utbröt en enorm brand. Rädda som vi var sprang jag och Lisa i panik in i bastun för att gömma oss och ta skydd. Efter vad som kändes som en evighet blir dörren uppryckt och en brandman tar tag i oss och bär oss ut i sina starka armar.
Ut kom vi, iklädda endast en blöt handduk i den kalla decembernatten. Vi såg brandmän rusa in och spruta enorma mängder vatten. Och där stod vi, grät och höll om varandra. Så nära döden var allt jag kunde tänka.
Och sen dess har en röst ekat i mitt huvud konstant "Ett tillbud har inträffat i våra lokaler, utrym lokalen omedelbart!". Men mitt i allt det svåra vet jag att jag inte står ensam, jag har alltid min tjocka vän att luta mig emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0