Så länge jag slipper se det

I natt drömde jag att jag hade fått världens sötaste valpbebis. Åh, vad den var mysig och jag ville bara krama sönder den. Fast det gjorde jag ju inte som tur var för då hade den inte varit lika söt, djur är som bäst när de är levande.

Läste precis massa grejer på internet och aldrig kan jag sluta förvånas över folk och deras åsikter. Det framgår tydligt att större delen av Sveriges befolkning tror att de äger allt och alla, det är okej att göra i princip vad som helst för att man ska få det bra själv. Det spelar ingen roll om man dödar oskyldiga liv för att få käka lite gott eller klä sig i en "vacker" päls. Så länge det inte är deras hund eller häst som man sliter av pälsen på till ljudet av deras skrik, men självklart skulle man ju aldrig göra så mot sin lilla familjemedlem.
Bara det händer långt borta och vi slipper tänka på hur allt kom till så är det bra, visst har vi ett bra liv?


Måste bara tillägga en sak. Läste en annan grej också, "känner man sig mobbad så är man mobbad"... Mm juste! Så sant, så sant. Så våga bara påstå att jag aldrig varit mobbad för det har jag verkligen varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0