Lilla knorren tatuerad

Åh vad människor kan vara dumma i huvet! Läste precis på aftonbladet om en äcklig konstnär som tatuerar grisar och säljer deras skinn och "djurrättsaktivister rasar". Och vad är en läsares kommentar till det?
"Men jösses då. Är det någon av de skom skriver här som själv har en tatuering? Det är faktiskt inte särskilt plågsamt - jag kan tänka mig att den helt vanliga djurhållningen hos Svenska svinbönder är minst lika stressande för djuret. Det enda man kna invända mot är att de tatuerade skinnen faktiskt inte är särskilt snygga och säljs för alldeles för mycket pengar."

Alltså bara för att en viss människa inte tycker att det är särskilt plågsamt att tatuera sig betyder inte det att detta är något de stackars grisarna vill. Och dessutom vet inte den här personen hur ont det kanske gör för grisen, det kanske gör jätteont eller så kanske det inte känns alls. Men hur som helst är det jävligt onödigt och speciellt så är det djurplågeri oavsett om det gör ont eller inte. Jag menar, det är ju ändå upp till en själv om man vill skaffa en tatuering och jag kan nästan lova att det inte är något som dessa grisar vill ha.

Det finns så mycket korkade människor att det börjar klia i fingrarna på mig, jag känner att jag måste gå med i någon djurrättsorganisation och sona de brott jag begått i helgen. Ätit kött tre dagar i rad nu, vegetarianen Frida oh vad hände med mig?



Jag vet inte vad andra tycker men själv tycker jag att denna gris är fin som den är, utan tatueringar och rätta mig om jag har fel men.. Ser den inte rätt nöjd ut?





Så från och med nu: var en bättre vegetarian, fast man blir ju lite sugen ändå när man ser denna.. Man vill ju faktiskt bara sätta tänderna i den saftiga skinkan.. På en macka.. Eller?
Julbordet nästa för lillen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0