Knappt två månader kvar nu


Två år minus nio dagar sen. En vårglad groda har skuttat ut på vägen och blivit mos. Lite så känns jag.
Det har varit så fint väder, har gått runt utan jacka och varit glad. Samtidigt känner jag hur stressen gnager sönder mig, projektarbetet skulle vara klart i fredags, blev lite stress mot slutet. Inte för att det var oplanerat. Mest för att Sara blev sjuk och jag tackade gudarna för att jag har världens bästa klasskamrat Malin som hjälpte mig och var min personliga assistent under två otroligt stressiga timmar.
Jag var så glad att det äntligen var över när vi lämnade in. Men det var inte över - vi ska ha en redovisning också. Den ska vara 8 minuter, inte mer och inte mindre. 20 sekunder mer gör inte så mycket, samma åt andra hållet antar jag. Men hur i helskotta ska man kunna planera så väl? Då gäller det att man inte får en nysattack (vilket kan vara lite svårt att undvika såhär på våren, även om man inte är pollenallergiker).

Annars har jag gått och blivit sjuk. Kelade lite med Mathilda igår kväll och blev lite osäker på om jag verkligen är Princess Leia, min bild av henne förändrades ganska brutalt igår. Inte till det bättre. Idag lekte jag med thaimorsan. Märkte senare mot kvällen att jag är väldigt lättpåverkad när det kommer till reklam. Såg reklam för Marabou på TV, fem minuter senare hade vi kutat ut till bilen och kört i ilfart till Konsum och köpt choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0