päls är även plågeri mot dig och mig

Det är dags att jag öppet visar mitt avstånd mot päls! Inte för att jag är vego, för så jävla vego är jag inte.. Har skinnskor, köper dock inte nya men använder gamla. Men päls, alltså ända sen jag var liten har jag hatat folk som går runt iklädda en päls, jag menar; varför ha päls när vi har egen hud? Och kläder?
Det är gryymt fult och jag spyr på alla som går runt med fula pälsjackor och speciellt pälsmössor, jag vet faktiskt inte vad som är värst. Det kokar i huvet på mig om jag måste tänka på det. En stor ful jävla pälsklump på huvudet, alltså att se ut som en ryss från 1800-talet.. Eller en ännu större pälsjacka som sveper in ens kropp, luktar illa och hårar?

Mitt problem sitter nog i banrdomen. Min kära mor hade (har fortfarande som jag förbjuder henne från att använda) en stor pälsjacka som är ENORM, grå, hårig och luktar verkligen päls. Alltså dött djur, as!
Jag och Johanna brukade gå in i klädkammaren för fula kläder/förrådet för att klappa på denna best, vi äcklades av den men på något sätt kunde vi inte slita oss ifrån den. Det var som en äcklig hat-kärlek.
När jag senare, kanske 9 jordsnurr gammal, fick veta att mor inte våga bära denna best ute på stan för att folk skulle kasta röd färg på henne blev jag överlycklig, ty den var så ful och äcklig. Hon slutade använda den för att folk var emot henne. Men vad hände med motståndet?
Päls är inte bara mord utan också plågeri mot alla oss stackars oskyldiga människor som tvingas sitta bredvid pälsbärarna på tunnelbanan, stå bakom dem i konsumkön eller ännu värre, tvingas umgås eller bara vara i deras närhet - DÖD ÅT PÄLSEN!

KOLLA HÄR OCH KOLLA HÄR


Måste också skryta lite, den som är väl informerad vet tt jag och Sara träffade Soran Ismail för några månader sen. Kollade genom hans blogg nyss och hittade det HÄR.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, såg det nu! Ruuuligt.

Nej nu ska jag åka hem till honom och mysa i soffan, see yah :)

2009-02-10 @ 17:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0