Sonja var på friskis idag, & anna, kerstin o hela gänget

Gah, tryckte i mig kakdeg, noblesse, kakor och dumle efter skolan. Det var gott, fick jävligt ont i magen men det var det värt. Efter några dumle kom jag på en sak, filmen Ciao Bella där en kille gnuggar en dumle i stjärten. Men en dag som denna kan ingenting stoppa mig!
Inte ens när jag och Malin gick ut i den strålande solen för att ha lite quality time och efter att ha konstaterat att det fina vädret är så fint så det pirrar i murran blev det grått på en sekund och pärlsocker började falla från skyn. Slickade bort lite som fastnade på mina ben men det smakade inte å mycket.


Det som är streck i bilden är pärlsockret.

Jag var nyss på friskis och, som min käre far så fint utryckte det; körde mitt sista pass som 18-åring. Härligt, det var många fina människor där, bland annat en kille som såg ut som Benjamin Button när han är ung (alltså ser gammal ut). Det var lite sött, blev lite kär för han var så liten, helt kritvit och kunde knappt böja på knäna men han fnissade lite smått för sig själv ibland. Jag tänkte "Vilken tapper man" och lyfte upp honom på mina axlar och sa "Jag ska aldrig låta någonting hända mig, jag ska skydda dig med livet Benjamin. För du är en så fin människa!".

Nä, det gjorde jag inte. En sak som däremot är sann är att jag slängde min gamla (döda får) matta, tror katten blev lite ledsen när han märkte det för han kollade mig i ögonen och så skrek han rätt ut och silade in sina sylvassa katt-naglar rakt in i benet på mig. Sen skrattade han och gick därifrån. Käkade lite på en hundring som far höll i.


Härmed skänker jag Ludde till sopfolket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0