Imorgon lamnar vi Vientiane

Hoola bandoola!
Mycket kan man saga om bade Laos och Malaysia.. Men inte fan gar det fort har! Har val vantat i 20 minuter for att komma in pa den har sidan.

Idag har det varit svettattack pa mig. Vi vaknade och kakade frukost (WASA KNACKEBROD SOM VI HAR HITTAT I EN AFFAR HAR!!!) och sen akte vi till en marknad dar jag fyndade en planbok, akta gucci for 100 000 kip. Fett billigt for att vara gucci, fett dyrt for att vara en planbok. Jag hatar att pruta.
Sen kopte vi mat och ett linne som ar storlek minilao efter tvatt kan jag tanka mig. Men jag behover klader som jag inte dor i for jag anvander samma klader varje dag. Inte sa hygieniskt med tanke pa hur javla mycklet man svettas.
Vi har ocksa kopt bocker, sa nu behover vi inte lasa langsamt langre.

Sen efter det dog vi sa vi akte till poolen och idag var det mycket manniskor. Eller mest lao manniskor som sitter och roker och tittar pa en nar man solar och badar i sitt eget svett.

Imorgon aker vi till Vang Vieng. Men jag tror Lisa ar den som mest ser fram emot det, jag ska aka lite for din skull Lisa. Men jag tror inte det ar sa kul som du tror.
Lite laskigt eftersom det ar monsun, da aker vattnet fyra ganger fortare i floden sa risken att man dor ar annu storre nu. Men vi gillar att leva lite farligt, annars skulle vi inte aka tuktuk har. Jag menar dom gar typ sonder for dom ar inte byggda for vara flaskiga rovar.
Nar vi akte till templet och mediterade igar klagade chaufforen pa oss att vi var sa feta att hans tuktuk blev helt sne och hjulet ville typ ramla av.
Men vi tar inte at oss! Ikvall ska vi kaka pizza. MUMS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0