Vientiane, Laos

Nu har vi lamnat landet med ackliga taxichaufforer, agressiva och otrevliga servitriser, resturanger utan alkohol forutom i chinatown, landet dar alla gar runt med munskydd sa man kanner sig som varldens smutsigaste sa man bara maste hosta lite svininfluensa pa dom. Ja: Malaysia.
Nu ar vi da i Laos. I Vientiane. Det var lite svettigt att aka hit for vi var ju tvugna att ljuga och saga att vi skulle flyga till thailand efter tva veckor och massa sant skit for att vi skulle fa visum. Men det var nemas problemas. Den har gangen behovde jag inte ens sitta i karantan som jag fick i Kina. Trots att jag var sjuk.

Men vi bor iaf pa ett sexigt guesthouse, inga kackerlackor har inte! Vi har till och med AC PLUS FAN! Enda negativa ar val att dom laser halv tolv pa natten.
Igar kvall satt vi vid floden och drack Beer Lao och kakade ris. Sen gick vi och kopte rysk vodka, mucho billigt och sa drack vi lite sen akte vi till Vientianes coolaste nattklubb (som stanger ETT). Dar bowlade vi, forsta gangen var det jamnt men emmy vann. Andra gangen slutade med att jag hade typ 60 poang och hon 6.

Nu regnar det lite har. Skont. Det ar battre att vara blot av regn an av svett. Dessutom ar det har regnet sa milt jamfort med det pa langkawi sa vi marker inte ens att det regnar. Det enda jobbiga ar att vi ska och meditera med ett gang munkar om en och en halv timme och da vill man inte ha regn.

Aven har kommer vi fastna langre an vi vill. Jag maste skaffa visum till Thailand men tyvarr har bara ambassaden oppet pa vardagar... JAVLA SKIT. Den har staden ar ju inte for rolig om man sager sa.
Igar hyrde vi cyklar och cyklade runt hela vientiane. Kan ju saga att det inte finns mycket mer an tempel har. Vi svettades nagot sa vi akte till en pool och skulle bada. Vattnet var gront men vi badade anda. Sen kakade vi mentos och kollade pa nar ett gang laoiter tranade framfor oss.
Vi var ocksa i ett tempel nar vi var och cyklade. Da kom det fram en valdigt vanlig buddhist och klappade pa min murra. Det var inte sa harligt sa vi gick darifran.

Kommentarer
Postat av: Lisen

Jag gillar att läsa om era härliga äventyr, det är mys när man inte har så mycket roligt för sig i sverige! Jag antar att det är dags för tubing snart... HAVE FUN :D

2009-09-12 @ 10:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0