Hemma igen

Japp då var man hemma från Malaysia igen men denna gång med ett 60-dagars visum i passet. Skönt, men det kostade.. Kanske inte så supermycket men det var mycket för en fattig tiggarkvinna som mig.

Pellberg, jag tror inte Ao Nang ser ut nu som det gjorde för 19 år sen. Kryllar av turister och stranden är inte alls så underbar, men det har sin charm!

I förrgår morse drog jag och Denice på vår andra superroliga semester tillsammans till Penang den här gången. Något rädda för att inte få visum och lite smartare denna gång, åkte till Krabi bus station till halv nio och killen flinade när han såg oss. Han mindes säkert när Denice brölade MAAAAO förra gången vi var där, rätt så slitna.
Men vi kom fram till Penang, lämnade in passet, stekte lite i vårat superlyxiga rum med aircon, duschade tills huden krullade sig på kroppen av det varma vattnet och sen drog vi till The meeting point, where else? Fett rolig reggaebar där vi festade hela natten lång och ölen flödade.
Dagen efter hängde vi på Mona Liza cafe och det var superkul, fick massa nya kompisar och ägaren bjöd på dyra kycklingvingar. Sen shoppade vi loss på 7eleven, en liten vattenflaska för 13 bath och jag tyckte att det var ju superbilligt. Efter det hämtade vi ut våra fina pass och var glada.
Sen var det tyvärr dags att åka hem men bussresan hem var så otroligt rolig att vi fällde en tår när vi klev av i Hat Yai.

(Varning för eventuella överdrifter)

Hur som helst är vi hemma nu, hade flyt med bussen från Hat Yai, fick springa på den hem till Krabi och direkt när vi klev av bussen i Krabi town gled Ri in med moppen och hämtade upp oss. Väl hemma fanns inte en droppe vatten i kranen så det var tur att man inte var skitnödig och att jag hade kommit på den briljanta iden att fylla två tunnor med vatten för sånna här tillfällen. (Grannarna här bryr ju sig otroligt mycket om sin gräsmatta, den får cirka 450 liter vatten per dag, skulle gissa på att brunnen vill släppa ifrån sig 500 liter vatten per dag så det blir inte mycket vatten kvar till oss svettiga invånare här på Soi Nopparathara 12.

Idag ska jag göra ett nytt försök att köpa tvättmedel och tvätta mina kläder här hemma. Senast jag köpte (endast 27 bath) tvättmedel så var det ju inte riktigt tvättmedel... Visade sig efter att jag hällt ut sen stor klick påmina beloved tights att det var blekningsmedel. Så nu auktionerar jag ut mina trendigt spräckliga leggings (batikleggings om man så vill) för 200 kr! Finns bara ett par så den som kammar hem auktionen kan vara säker på att vara ensam om dem! Hur mycket ni kan tänkas betala för dom skriver ni i kommentarsfältet.

Nu ska jag nog åka och köpa frukost. Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÄR DU GRAVID ! :O

2010-02-04 @ 16:10:33
Postat av: Pellberg

Näe, jag förstår att det säkert inte skulle gå att känna igen sig. Men... finns lagunen kvar? För övrigt gjorde jag dreads i mitt då långa hår när jag var där :)

2010-02-04 @ 17:14:49
Postat av: Mikaela

Tightsen låter fräscha/fashion!!! jag budar lugnt 200 spänn

2010-02-06 @ 17:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0