ÄNTLIGEN HEMMA!!!

Jag har nog aldrig längtat hem så mycket som jag gjorde när jag och Denice var i Malaysia. Visserligen var det en superrolig semester där vi träffade fylledelfinen, skräckfilmskinesen och horan på Thailändska ambassaden.
Kan köra en liten sammanfattning av vår 42-timmars semester:
kl 04.15 hoppar jag på moppen ganska dragen utanför Luna Bar och beger mig tillsammans med Denice och Ton till Krabi busstion. Packning: Några slantar, pass, täcke. Denices packning: Några slantar, pass, shorts, linne, ett par trosor. Strax innan 05.00 anländer vi till busstationen och får reda på att bussen gå kl 09.00. Slaggar tills vi blir väckta halv nio, skiter lite på toan, detta kostar oss 2 baht var sen sätter vi oss på bussen. Sover som små änglar med Burger King i kistan.
Kommer till Hat Yai, köper biljett till Kota Bharu men kommer bara till gränsen. Där får vi betala 500 baht för en taxi in till stan. Hittar ett hotell, käkar indisk mat, hittar ett naket T någonstans på min kropp, lyssnar på musik, köper en tandborste, en tandkräm och ett schampoo som gör oss urpanka.
Sen traskar vi runt i den där staden ett bra tag, hittar en enda liten skrutten restaurang som kan sälja öl till oss. Köper en, går och lägger oss och sover.
Vaknar nästa dag, tar fina kort till visumet, åker till ambassaden och får veta att vi inte kan få något nytt visum. Vi lackar perkele och börjar GÅ till Thailand. Haffar en taxi som får punka, det chauffören inte ser är att han har punka på två hjul, vi ber till gud att han inte ska upptäcka det. Traskar in i Thailand, får stanna till 2 februari.
Börjar åka mot Hat Yai, bussen går sönder. Vi svettas ihjäl och gråter när vi råkar lyfta på våra armhålor för en dag i ett varmt land med gamla kläder utan deo är ingen bra dag. Det uppstår mindre goda dofter.
Efter lång tid kommer en ny buss och efter ännu längre tid kommer vi till Hat Yai.
Denice har väldigt lite batterier på sin telefon, jag har inga alls. Vi ringer Ri och frågar om han kan hämta oss i Krabi. Vi tror att han säger ja. Vi stänger av telefonen.
Många timmar senare anländer vi till Krabi och där står en liten apa och väntar på oss. Vi glider hem till Ao Nang för att upptäcka att det inte finns något vatten att duscha i. Springer över till Bella och duschar i hennes kran, inte mycket vatten där heller men får godkänt av Ri, det luktar gott.

Så japp. Nu har jag 14 dagar att spendera i Thailand. Gud vad härligt. Känns som en vanlig svennesemester. Fy.

Känns supertråkigt att Stella och Leo har åkt till Sverige. Och Stella lova att åka hem till mor och far! Dom skrev till mig på facebook ''du fattar väl att vi längtar efter Leo''.. Jag då? Leo är ju alltid mest omtyckt.
Ska åka och hälsa på Lucy någon dag, undrar om hon fortfarande lever.
Kan säga en sak till.. Dethar ju inte varit så mycket drama här i Ao Nang på ett bra tag nu. Fast nu jävlar har det hänt grejer som kan få mormor att dra sig i klittan!!

Nej nu har jag uppdaterat jävligt mycket här så det är väl dags för mig att glida runt lite på internet och aldda ner lite musik. HIHI. Puss på alla där hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0