Tråkigheter och godsaker

Alltså seriöst jag har så otroligt tråkigt!
Man borde ju tycka att jag skulle vara van nu efter mer än tre veckor här, det tar väl cirka tre veckor att skapa en vana om jag inte minns fel? Men icke! Förstår just nu inte alls vad jag brukar göra på dagarna men nu jävlar fick jag en liten ångestattack för att jag har så tråkigt.
Idag har jag ju iofs inte suttit inne hela dagen. Jag och Madde traskade bort till kiosken och köpte softis (eller mjukglass om man så vill) och satte oss på bryggan och mumsade en stund. Men busy som hon och alla andra är här så var ju hon tvungen att gå och jobba sen.

Själv har man då avnjutit ännu en gourmetmåltid bestående av snabbmakaroner och majs. Imorgon kanske jag lyxar till det med krossade tomater innan dom börjar mögla. Annars har det väl inte hänt så mycket spännande. Ryktas om att det blir till att gå till Klätter ikväll och dricka öl. Men öl är dyrt. Och så känns det onödigt att gå dit och bara dricka en. Kanske går dit en stund och är nykter. Som alltid.

Har pratat med bossen och jag ska få jobba lite mer i juli. Men inte direkt fulltid om jag förstod det rätt. Ska vara på ring hela tiden och så måste jag säga till om jag ska någonstans. Vet inte riktigt hur det känns. Det känns ju bra att vara på ring om dom verkligen ringer. Men inte annars.

Vill bara att juli ska gå snabbt så jag får åka hem till mina nära och kära. Börjar fundera lite på hur det kommer kännas att åka till Thailand så snabbt efter att jag kommit hem för jag saknar ju alla där hemma så himla mycket. I Thailand hade jag ju det så himla bra hela tiden så det fanns aldrig tid för att sakna någon. Ärligt talat så sa jag bara till folk att jag saknade dom för att inte vara dryg när jag fick höra det av dom. Jag hade det så jävla bra där!
Men nu är det allvar. Jag längtar efter alla där hemma verkligen!
Men man lär ju sig av allt. I Thailand lärde jag mig väl att Sverige var skit och att jag aldrig skulle kunna bo och leva i det landet, att mina kompisar förvissa kan vara rätt bra att ha ibland men inget man inte kan vara utan några månader om året.
Här uppe har jag väl tänkt om en del. Sverige är inte alls skit, tänk hur hemskt det hade kunnat vara. Jag hade kunnat vara dotter till en stinkande fiskare i Henningsvaer och hela familjens enda nöje var att gå till Klättercafet varje helg och supa oss fulla. På den norska midsommaraftonen skulle vi med resten av byn gå till en sketen fotbollsplan, käka grillkorv och römmegröt och kolla på en eld. Ena halvan av året skulle det vara mörkt dygnet runt och andra halvan ljust. Och alltid alltid skulle det vara kallt så in i helvete.

Hur som helst blev jag glad idag. Fick ett fint sms av Malin där hon skrev att hon var och kollade på Nationalteatern. Fint. Tänker på mitt första Peace and love där Nationalteatern var prio nummer ett på festivalen. Gud så kul att gå på festival men ännu roligare att bara käka lussebullar och dricka julmust med mina kompisar! Det SKA GÖRAS när jag kommer hem. For sure.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0