Sverige dag 2

Nej det känns inte sådär superroligt att vara hemma. Skönt på ett sätt, inte svettas hela tiden.
Jag hade ju längtat efter tacos, blodpudding och att kunna dricka en kopp varmt te och frysa lite. Men den där koppen med te räckte inte längre än tio minuter och jag slutade inte frysa för det. Det var inte sådär roligt som jag trodde.
Det är så fruktansvärt kallt i det här landet. Det är ju maj för i helvete! Det känns som att temperaturen ligger runt nollan och jag dör lite varje gång jag tvingas gå ut.

Igår vaknade jag halv nio och bakade scones. Sen gjorde jag stan med Fredrik, fikade på Waynes och träffade hans fru. Sen blev det Tensta, spana in lägenheten som såg lite bättre ut än vad den gjorde när jag såg den sist innan jag åkte.
Efter Tensta blev det en oskuld som spräcktes. Denice och jag gick på Systemet och köpte Singha som vi sen åkte hem till henne och drack och käkade mumsiga knäckemackor.

Nu håller jag på att tvätta. Tror att första maskinen ska vara klar när som helst. Vaknade ju tidigt i morse med. Sen ska jag handla lite, försöka fixa min dator och ringa Posten. Back to reality, in deed.

Jag är ganska splittrad. På ett sätt vill jag bara sätta mig på ett plan till Thailand igen men på ett sätt inte. Enda anledningen till att jag vill åka dit är väl egentligen att jag saknar min man ganska mycket. Eller saknar, det är mest det att jag tänker på hur lång tid det kommer ta tills vi ses igen. Nu har vi ju inte varit ifrån varandra så länge men jag vet att det kommer dröja. Det gör mig lite ledsen i ögat.


Jag ska nog gå och klippa lugg igen nu. Har ångest över om jag ska färga mitt hår. Har ju inte gjort det på ett år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0