Det är kallt

Det har regnat i över ett dygn nu! Utan stopp! Det går inte att göra någonting, tvätten från i förrgår har inte torkat ännu, man blir superblöt om man bara ska gå ut och hämta posten.. Fast man går ju i och för sig aldrig ut och hämtar posten för jag vet då ingen som ens har en brevlåda så det är ju inte ett så jättestort problem.

Men en ganska bra grej har hänt idag. Jag har fått ett jobb. Lönen ska vi inte ens prata om, vi fokuserar på annat istället. Jag ska börja sälja glasögon och jag hoppas att jag äger på det för då kan jag nog få pengar så jag kan överleva. Börjar i övermorgon, har redan fått uniformen uppsydd och allt. Får se om jag kommer klara detta.
Det mest sugiga med jobbet är att jag ska jobba mellan fem och tio, alltså den lilla lilla tiden på dygnet som Ri är vaken och inte jobbar. Då vi har vår lilla quality time. Men det får vi lösa på något annat sätt.

Det är så fruktansvärt kallt i det här landet nu! Går runt med långbyxor och tjocktröja. Vill inte duscha för då dör man lite av kyla. Ska gå in på internet och kolla hur kallt det egentligen är. Antar att det är några grader kallare i Sverige hehe. Jag längtar iaf inte till hot season. Detta passar mig utmärkt eftersom mitt hus redan är överhettat och sovrummet är en liten liten sauna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0