Jag är en riktig hemmafru

Ännu en gång denna underbara lördag lyckas jag logga in här. Am I lucky or what?!
Ouf idag har varit en händelserik dag må jag säga.
Vi har käkat som tam (papayasallad) nere vid Ao Nang-stranden, sen åkte vi hem och Ri tvättade våra moppar så de blänkte så fint att man blev bländad (iaf min! Hans är ju lite mer använd och färgen har liksom gjort sitt men skitsamma). Sen åkte vi till marknaden och shoppade loss. Mitt hjärta tog ett extra skutt av glädje när jag såg att de hade friterad banan men när jag kom tillbaka var de redan slut och då ville jag bara lägga mig ner på marken och dö men det gjorde jag inte.
Jag och Ri åkte hem istället och hoppade hopprep, gjorde situps och massa andra övningar för nu jävlar ska vi sluta vara det där lönnfeta lata paret och bli the hottest couple in Ao Nang!
Sen lagade jag spaghetti och köttfärssås till middag. Till en början såg det väldigt illa ut och smakade inte bättre heller för den delen med det slutade jävligt bra enligt mig själv.


Jag och Ri är så himla duktiga. Sist vi var i Krabi town köpte vi en kokbok (för han kan/vill/vågar inte laga mat) så nu läser han för mig hur man gör och jag lagar till det vi är sugna på. Kul och dessutom sparar man lite pengar på att inte käka ute varje dag som vi gjorde förr.
Och sen är det så kul för av alla rester kokar vi ihop någon äcklig sörja och ger till katterna. Dom äter allt och då menar jag ALLT! Chips, godis, ris, grönsaker, frukt, rostad lök jaa vad som helst.
Det bästa (eller värsta) av allt är att lilla kattmamman (som krystade ut ungarna för fem månader sen) är lite fet, enligt Ri. Enligt mig är hon på smällen igen. Hon har precis fått en p-spruta men jag tror att den kåta hankatten som brukar stryka omkring här hann före. Så jag tippar på att om ungefär en månad kommer det att spruta ut massa nya ungar ur den där stackars kattens vagina.

Kommentarer
Postat av: Anonym

måste medge det där ser mumma ut

2010-09-11 @ 21:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0