Anlednigen till att jag slutat bita på naglarna


Har nämligen fått en go och gla liten bula på mitt finger som jag kallar nageltrång. Gör fasansfullt ont och jag skrattar nu åt Ri när hans finger trillade av. Han hade ju tur! Själv sitter jag här med fingret KVAR och det kan jag lova gör mycket ondare än att få ett litet ynkligt ringfinger avslitet, alla vet ju att tummen är det viktigaste fingret.

Ändå tur att jag är så himla duktig på att ta hand om skadade fingrar och att vi har en väldigt bra första hjälpen-låda hemma så nu har jag googlat hur jag ska göra detta och satt på ett litet uttorkande alkoholförband på fingret och hoppas på det bästa.

Och NEJ jag är inte 50 år gammal jag är bara väldigt mogen för min ålder. Därav åldersfläckarna på händerna.
(Roligaste som jag kom på nu är att när jag var yngre brukade jag smörja mina händer med handkräm som skulle motverka åldersfläckar, mycket det hjälpte haha.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0