Har tjänat ytterligare pengar igår

Oj oj oj trött tjej här. Ligger i soffan och nyser och snorar lite. Är så himla trött! Gick upp innan åtta i morse och åkt hem till Stella och bankade på dörren (hon hade lovat att inte försova sig) och efter kanske tjugo minuter öppnade hon och var väldigt bakis. Eller kanske full.
Fick iaf den sista soppan och det var ju tur för annars hade jag blivit arg!

Några timmar senare åkte vi till piren och köpte bananashake och en liten crispy chicken sandwitch. Ganska gott och sådör lagom dyrt. Eller ganska mycket dyrt men det gör inte så mycket för jag tjänade 500B igår om inte mer?
När vi skulle åka på Denices båttur så ville jag inte åka på Bass moppe till Ao Nammao där båten gick ifrån så jag åkte hem för att byta till min moppe. (Anledningen är att hans moppe inte har några backspeglar eller bakljus, kedjan sitter löst, batteriet är typ helt slut, blinkersen syns knappt och han har gjort den lägre och det är olagligt.)
Så när jag satt där på väg hem så hoppade kära traffic police ut mitt i gatan och stoppade mig och två andra moppar. Hörde att han snackade med thaiarna om att betala fem hundra baht och jag ville dö för jag trodde att jag skulle få böta för Bass olagliga moppe OCKSÅ. Men han bad mig åka hem och hämta min hjälm så det gjorde jag.
Väldigt glad.

Ska sätta på en film och snaska lite vindruvor nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0