I år kan jag fota Songkran med vattentät kamera!

Wie i övermorgon är det songkran! Thailändskt nyår och då är det vattenkrig som gäller. Taggad som jag är så har jag ju redan köpt en vattenpistol för länge sen. I år kanske jag ska satsa på att ha med mig en liten burk med babypowder och vatten och kleta på alla så det svider i ögonen och tårarna rinner. Nej, det ska jag inte göra.

Men nu jävlar måste jag ta tag i mig själv och börja städa. Eller iaf tvätta. Laga frukost också, eller koka ris för jag ska käka resterna från gårdagens middag haha. Måste bara sätta på mig ett par brallor så jag kan gå ut på baksidan och diska.

Fick nya grannar igår. Vi låg och kollade på film och så blev det strömavbrott men som tur var räckte batteriet på datorn ändå tills elen kom tillbaka och med elen kom även nya grannarna. Har inte sett dem ännu, vet inte om det är en eller flera men lät som en brud. Ska väl smyga mig ut och kolla lite senare. Hoppas inte att det är någon ung och jobbig bartjej.

Dags att diska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0