Nu ska jag göra yam nua!

Rent hus. Ren Frida. Rena kläder. Gött mos.

Käkade frulle med Stella och Leo i morse i Ao Nang. Rissoppa, cha yen och massa mumsig friterad deg som jag alltid glömmer bort vad det heter. Sen åkte vi hem till Denice (ganska många timmar senare då eftersom hon inte är vaken klockan åtta på morgonen) och så hjälpte jag henne att städa. Aldrig sett ett smutsigare hem!
Men nu är det rent.
Blev taggad själv så jag åkte hem och dammsög väggar och golv, skurade golv, hyllor och kylskåpet. Möblerade om i vardagsrummet (aningen överdrivet att säga möblera om) och när Ri kom hem från jobbet fann han sig direkt i städningen och börja putsa och fixa han med. Lyckad städdag.

Sen åkte vi till marknaden och köpte lite krubb och självklart cha yen igen, hur ska jag klara mig utan det i Sverige? Nu måste jakten börja på allvar! Hittade ju ett te förut som Ri sa var det rätta men det var det inte. Måste hitta det för jag kommer seriöst att DÖ utan cha yen. Det var förbannat jobbigt i somras men nu är jag mer beroende än någonsin. Och det är tusen gånger värre än ett vanligt svenskt kaffeberoende, för kaffe är äckligt och inte alls svårt att klara sig utan.

Köpte även en nagelfil från MAXPACTOR. Japp. Har nämligen slutat bita på naglarna nu. Gjorde det idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0