Så har vi tjänat 800B idag

Jag och Stella satt på stranden och "läste", eller ja vi kollade på några som vi tror förberedde ett bröllop. Allt vad frid och fröjd. Sen föreslog Stella att vi skulle ta en liten omväg hem, genom Ao Nang. Äventyrslysten som jag är gick jag med på det så vi satte oss på moppen och brummade iväg.

Inne vid andra svängen i Ao Nang kommenterade jag att det stod så jävla många moppar parkerade mitt i kurvan och slängde ett öga till höger. Där kom en man med penna och skrivblock i högsta hugg och pekade åt mig att åka in till sidan. Jag fattade ingenting och svängde lite mer på huvudet och såg att det var traffic police som ville håva in lite cash av oss för att vi (glömska som vi var idag) glömt att sätta på oss hjälmar.

Men jag fick lite panik och visste inte vad jag skulle göra så jag bara gasade. Mitt kött blev alldeles varmt under skinnet och jag blev lite snurrig i bollen för jag vet ju att det inte var det han menade att jag skulle göra.
Stella fick ont i magen och jag tror att jag också fick det av sympati till henne.

Så nu är det operation, hårfärgning och sånt som gäller för oss för att de inte ska känna igen oss.

Kan tänka mig vilka planer de sitter och smider på polisstationen just nu. Det ser väl ut såhär ungefär..


Kommentarer
Postat av: Daniel

Så du menar att polisen kommer ge er 800 baht nu?

2011-04-18 @ 19:48:41
Postat av: Frida

Nä jag menar att vi slapp ju betala det så då kan man ju se det som att vi "tjänade" lite cash :D

2011-04-19 @ 10:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0