Songkran 2554

Tröttis idag. Var vaken för länge igår. Men nej det var jag ju inte alls.
Thailändskt nyår är så olikt vårat nyår då man MÅSTE vara vaken vid tolvslaget och det är ju det som är det viktigaste. På Songkran är det dagen som är viktigast. Kommer ihåg förra året på kvällen när jag var så nedrans trött men kände att jag måste ju gå ut ändå för det är ju nyår, nej då skulle alla andra sova.
Men igår lyckades jag ta mig ut ändå en liten sväng, var dock hemma extremt tidigt men det behövdes.

Käkade nästan nada igår, lite grillat fläsk hos Seen (tror jag att man stavar det) var frukost och sen vart det bara dricka. En liten hamburgare slank ner framåt kvällen och det där var nog första dagen på nästan åtta månader som jag inte käkade ris. Inte bra för min lilla mage.

Ska snart traska iväg och köpa lite ägg och laga omelett till frulle och trycka ner i kaggen med massa ris. Måste återställa magen.


En skål med fläsk

Stella, Bass och en väldigt glad lammunge

Jay steker fläsk (hihi)

Madde är ice cold och Denice.. ja

Vattenkrig!

Det kom en liten mega regnskur men det gjorde inget

Nu har vi verkligen firat in år 2554 även fast året ändrades 1 januari

Det där får avsluta det här inlägget. Dags för krubb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0