Vad skulle jag göra utan paracetamol?

En sak som bara är för rolig med thaiar och det är att de inte vet hur man hanterar en liten förkylning. Fast det tror de att de vet. Lösningen på ALLA problem heter paracetamol. Alltså allt från huvudvärk och feber (ja) till lite ont i halsen och snuva (eh?).

Pratade med Ri nyss och bad honom köpa med lite kall dricka och snorpapper på vägen hem från jobbet eftersom jag ligger här hemma med ganska härliga och svullna halsmandlar och en go' snuva. Han rådde mig (som vanligt) att ta lite paracetamol. Jag bara skrattade åt honom och så skrattade han åt mig.
Han tror ju att paracetamol är som någon slags mini antibiotika kur som kan heala kroppen från ALLA möjliga sorters små ofarliga sjukdomar, utom de som man verkligen behöver gå till doktorn och få en spruta (eller i Sverige någon liten tablett).

Om jag tar värktabletter så är det för att jag verkligen har ont någonstans, typ i huvet så jag inte kan sova. Eller har hög feber så jag slipper hallucinationer. Men då gör jag det bara när jag verkligen behöver för jag får för mig att man blir sjukare av att knapra massa piller. Alltså man mår bajs, äter en tablett och tror att man mår prima och anstränger sig en massa. Sen när tabletten slutat verka mår man ännu sämre för att kroppen inte fått må dåligt och vila som den ville.

Men thaiar kan ju inte sova för att få bort huvudvärken, gå och bajsa för att få bort sitt magont, skaffa brillor för att slippa huvudvärken osv. De måste ju ta paracetamol för det är guds gåva till människan. Botemedlet som hjälper mot ALLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0