Aerosvit.. Hm tack men nej tack!

Nu sitter jag här hemma i min säng, fast på andra sidan jordklotet. Alltså hemma hos mig i Thailand. Det var så himla konstigt att komma hit. Det såg inte alls ut som förut, hela huset var mycket mindre, mörkare och renare när jag åkte.
Men nu har jag vant mig. Har inte packat upp ännu för det finns inte riktigt plats för alla mina goa grejer som jag fick med mig. Hade ganska extremt mycket packning. 21 kilo incheckat bagage, en ganska lagom tung rullväska och en dator som väger helt okej mycket. Sen hade jag cirka 20 lager med kläder på mig.

Åkte med Aerosvit Airlines och jag skulle inte rekommendera någon att göra samma sak som mig!
Jävla skitbolag om jag får säga det själv. De snodde mitt vin som jag köpt på taxfree'n till Ri. I Ukraina kunde de inte säga annat på engelska än NO och så var de så dryga att jag ville dö.
Sen så när vi sätter oss på planet.. Vem sitter inte då och kurrar bakom ryggen på oss? Jo, en jävla gristrynekatt! (Den va verkligen skitful.) Den sket och kissade så det stank och så var det ju aningen värre för mig som är allergisk. 9,5 timmars flyg med en långhårig kisse bakom ryggen var inte riktigt det jag hade tänkt mig när jag pungade ut 3800 spänn för en resa från Stockholm till Bangkok.
Fick säga till tre gånger innan vi fick lov att byta plats, när vi redan hade lyft och det redan hade börjat klia i mina ögon. Då fick vi platser tio rader bakom kissen. Kan säga att snoret både rann och stoppade upp snoken på mig när vi landade och ögonen var så röda och kliande att jag fick damp.

Och sen när vi hämtade bagaget så var låset på Denices väska trasigt, som att någon brytit upp det och när jag kom hem såg jag att någon hade grävt i min väska. Alla påsar som låg överst var sönderskurna och alla smycken låg huller om buller trots att jag lagt dem i en påse i en burk, i en annan burk som låg i en tredje burk.

Men jag överlevde och jag är jätteglad att jag är här även fast det känns jättekonstigt. Är så jävla trött att jag dör. Kommer vakna tidigt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0